среда, 15. јануар 2014.

СВЕТИ ЈОВАН КРОНШТАТСКИ - О БОГАТИМ И СИРОМАШНИМ

Пажљивије погледавши на неке сиромахе и унеколико поразговаравши са њима, ја сам увидео да су љубазни, кротки, смирени, простосрдачни, искрено добронамерни, тј. сироти телесно, али богати духовно. Они ме посрамљују с обзиром да видим да сам у односу на њих груб, горд, зао, презрив и раздражљив, лукав, хладан према Богу и људима, завидљив и тврдица. Они су прави пријатељи Божији! Знајући њихово духовно благо, ђаво код својих слугу, тј. гордих богаташа изазива према њима презир и злобу. Он је готов и да их збрише са лица земље јер, наводно, бесправпо живе и ходе по њој. О, пријатељи Бога мога, сирота браћо моја. Ви сте истински духовни богаташи, док сам ја прави сиромах, кукаван и јадан! Ви заслужујете истинско уважавање од нас, који у изобиљу поседујемо добра овога света, али смо сироти и оскудни у врлинама уздржљивости, кротости, смирења, незлобивости, искрености и топлине према Богу и ближњему. Господе, научи ме да презирем спољашње и да сво око свога ума обраћам унутра, тј. да ценим унутрашње и да презирем спољашње. Нека исти однос имам и према богатим и силним овога света.

Нема коментара:

Постави коментар