Изгледа ми да благодат Светога Духа брже испуњава оне који од свег срца
ступају на подвиг, и од самог почетка решавају да се држе чврсто и да не
уступају ђаволу ни у једној борби све док га не победе. Уосталом,
призвавши их, Свети Дух им у почетку пружа многе олакшице, да би им
осладио ступање на подвиг покајања. Он им тек касније открива тај пут у
свој истини (тешкоћи). Помажући им у свему, Он запечаћује у њих какве
напоре покајања да носе и одређује границе и понашање како у погледу
тела, тако и у погледу душе, све док их не доведе до савршене
обраћености ка Богу, њиховом Творцу. Ради тога, Он их непрестано
побуђује да оптерећују и тело и душу, како би се и једно и друго
равномерно осветило, и подједнако постало достојно наслеђа вечнога
живота: тело (да обремењују) сталним постом, трудом и честим бдењима, а
душу - духовним напорима и марљивошћу у извршењу свих служби (послушања)
које се врше телом. O томе да ништа не треба радити немарно, већ са
марљивошћу и страхом Божијим треба да мислимо при сваком телесном делу,
уколико желимо да буде плодоносно.
Изводећи покајника на подвиг на који га позива, Дух Божији му пружа Своју утеху и учи га да се не враћа назад, и да се не приљубљује ни за какву ствар овог света. Ради тога Он отвара очи душе и даје јој да увиди красоту чистоте ка којој води покајнички труд, загревајући у њој ревност за потпуно очишћење и себе и тела - како би и једно и друго постало нераздвојно у погледу чистоте. У томе лежи циљ обуке под руководством Светога Духа: да се и душа и тело потпуно очисте, и да се доведу до првобитног стања у коме су били до пада, уз искорењивање свега што је додала ђаволска завист. Тада у њима неће остати више ништа ђаволскога, и тело ће почети да се у свему покорава захтевима ума. Ум ће тада са влашћу одређивати и његово пиће и храну, и сан, и сваку другу делатност, учећи се непрестано од Духа Светога, по примеру светог апостола Павла: Изнуравам тело своје и савлађујем га (1.Кор.9,27).
Изводећи покајника на подвиг на који га позива, Дух Божији му пружа Своју утеху и учи га да се не враћа назад, и да се не приљубљује ни за какву ствар овог света. Ради тога Он отвара очи душе и даје јој да увиди красоту чистоте ка којој води покајнички труд, загревајући у њој ревност за потпуно очишћење и себе и тела - како би и једно и друго постало нераздвојно у погледу чистоте. У томе лежи циљ обуке под руководством Светога Духа: да се и душа и тело потпуно очисте, и да се доведу до првобитног стања у коме су били до пада, уз искорењивање свега што је додала ђаволска завист. Тада у њима неће остати више ништа ђаволскога, и тело ће почети да се у свему покорава захтевима ума. Ум ће тада са влашћу одређивати и његово пиће и храну, и сан, и сваку другу делатност, учећи се непрестано од Духа Светога, по примеру светог апостола Павла: Изнуравам тело своје и савлађујем га (1.Кор.9,27).
Слава БОГУ ЗА Све
ОдговориИзбриши