недеља, 20. октобар 2013.

СВЕТИ ЈОВАН КРОНШТАТСКИ - О МИЛОСТИЊИ

Сваки дан од тебе просе милостињу. Ти сваког дана дај радо, без озлојеђености, грубости и роптања. Ти не дајеш своје, већ Божије. Ти дајеш чедима Божијим крстоносним, који једва да имају где главе склонити. Ти си управитељ Божијег наслеђа и свакодневни слуга мале браће Христове. Стога извршавај своје дело кротко и смирено, не повређујући их. Ти служиш Христу Судији и Наградодавцу. Какве ли велике части и узвишеног достојанства! Са радошћу чини добра дела. Теби једноставно и без већих напора долази новац. Једноставно и не мислећи много ти га и раздај. Издашно се награђују твоји трудови. И ти према другима буди дарежљив. Ти се не награђујеш по заслугама. Ни ти другима не дај по заслугама, већ ради њихове потребе.
Страсни човек постаје један дух са ђаволом, што осећам и ја и многи други. И врлински човек постаје и пребива један дух са Господом, што и сам осећа, говорећи: А живим - не више ја, него живи у мени Христос (Гал.2,20). И сам Господ говори: Који једе моје тело и пије моју крв у мени пребива и ја у њему (Јн.6,56). И апостол [говори]: Или не познајете себе да је Исус Христос у вама (2.Кор.13,5). Свети људи Божији су један дух са Господом, као уосталом и сви који побожно живе на земљи. Ето велике тајне и велике части рођених на земљи! Међутим, велико је и бешчашће и погибао празноглавих и непокорних! Они су један дух са ђаволом. Од њега све нас избави, Христе Боже!

Нема коментара:

Постави коментар