среда, 25. јун 2014.

СВЕТИ ЈОВАН КРОНШТАТСКИ - БРЗИ НА ЗЛО И СПОРИ НА ДОБРО

Како смо ми
брзи на зло и спори на добро! Ето, ја хоћу да будем добар према непријатељу и да на делу покажем своју доброту. Међутим, пре него што успем да у срцу постанем добар ја сам већ зао, с обзиром да огњена стрела злобе већ пали моју унутрашњост. Ја хоћу да будем трпељив. Међутим, пре него што утврдим срце у трпљењу, ја постајем раздражљив и нетрпељив. Ја хоћу да будем смирен. Међутим, сатанска гордост је већ у мени нашла простран кутак. Ја хоћу да будем умиљат. Међутим, када треба да покажем умиљатост, ја се показујем груб. Ја хоћу да будем несреброљубив и дарежљив. Но, среброљубље и тврдичлук при најмањем поводу (као гладни и ричући лавови) већ себи траже храну. Ја хоћу да будем једноставан и поверљив. Но лукавство и сумња већ ми глођу срце. Ја хоћу да будем сталожен, усредсређен и пун страхопоштовања у служењу Сведржитељу. Међутим, лакомисленост и непажљивост срца су ме већ претекли. Ја хоћу да будем беспристрасан и уздржљив у храни и пићу. Но, када видим угодно јело и пиће и седнем за сто, мој стомак ме заробљава у угодно ропство, те ја лако дозвољавам себи да једем и пијем више но што захтева моја природа. Неуздржљивост и прождрљивост опет ме претичу и надвладавају моју жељу да будем равнодушан према јелу и пићу. Ја сам сличан болеснику који је тридесет и осам година лежао на одру своме и који је пуно пута долазио до Овчије купељи, која је исцељивала свакога ко је први улазио у њу пошто би анђео узбуркао воду. Други сиђе пре мене (Јн.5, 7). Када ја, раслабљен својим гресима, прикупљам своје силе и долазим себи, са намером да се погрузим у Бога и изменим на боље, други пре мене силази у моје срце, тј. грех и ђаво. Они ме претичу у мојој сопственој купељи срца и не пуштају ме да приђем Извору живе воде - Господу моме, не дајући ми да се погрузим у очишћавајућу купељ вере, смирења, скрушености срца и суза. Ко ће ме исцелити? Једини Исус Христос. Видећи моју искрену и чврсту жељу да се исцелим од душевне раслабљености и моју топлу молитву, Он ће ми рећи: Узми одар свој и ходи (Јн.5,8). И ја ћу устати са одра раслабљености срца и поћи. Наиме, благодаћу Његовом ја ћу лако победити све страсти и остварити сваку врлину.

Нема коментара:

Постави коментар