четвртак, 31. јул 2014.

СТАРАЦ ПАЈСИЈЕ - КРАТКЕ ДУХОВНЕ ПОУКЕ 181-190

181.    "Многи су видели свог ангела-чувара. Чим га неко види, он не жели више ништа друго. Кад се мала деца смеју, она виде свог ангела-чувара. Требало би да учите малу децу да се моле, јер Бог њих слуша."
182.   "Бог се брине о свим људима и свакога штити. Сећам се једног хришћанина који је имао много деце. Једном приликом пошао је са супругом и двоје-тројe деце на свеноћно бдење. Тамо, где су дошли, упитали су их: 'Где су вам млађа деца?' Отац је одговорио: 'Оставили смо их код куће. Бог је нашој деци одредио ангела, а ми смо пошли на свеноћно бдење а не на забаву.' Видите ли како су они расуђивали? Према томе, ми људи дужни смо да учинимо све што можемо а Бог ће затим све уредити."
183.   "Кад бисмо видели нашег ангела и колико нам је он близу, никад се не бисмо осећали усамљено. Ми имамо још пријатеља: Јована Претечу, херувиме, серафиме и саму Пресвету Богородицу."
184.    "Кад кажемо људима да је све дозвољено, онда то није слобода. To је робовање. Да би се кренуло напред, морају се надвладати тешкоће. Навешћемо пример. Ево једног дрвцета. Ми га негујемо, учвршћујемо, подвезујемо конопцем. He подвезујемо га жицом да га не бисмо оштетили. Зар се не бринемо тако о дрвету? Управо тако и никако другачије. Погледајте детенце. Ми од самог почетка ограничавамo његову слободу. Тек што се зачне а већ је, сирото, ограничено мајчином утробом и остаје тамо девет месеци. Чим се роди, повијају га у пелене и везују, тек што мало поодрасте стављају га у "дубак", итд. Све је то неопходно да би одрасло. Чини се да га лишавају слободе. Међутим, без тих заштитних мера, детенце би могло да умре већ првог минута."

185.  "Ђаво не иде против Бога. Ми идемо против Њега. Ђаво налази некога и полаже у њега помисао да иде против Бога."
186.  "Многи људи су несрећни. He спавају и узимају таблете. Други су, опет, веома осетљиви и нервозни. На свима њима се испољава дејствовање ђавола. Осетљивог и нервозног хоће да учини још нервознијим, бездушног још бездушнијим, док пијаног наговара да не оставља вино него да још више пије."
187.  "Ђаво ради свој посао. А ја, који сам, на жалост, монах, не радим свој посао како би ваљало. Ђаво ради свој посао боље од свих нас. Ми, хришћани, а најпре ја сам, као монах, на жалост ништа не радимо."
188.  "Овај живот нам је дат да бисмо положили испите и прешли у други. Да бисмо поставили основу, морамо да водимо битку."
189.  "Бог је створио ангеле. Неки од ангела постали су демони. Бог сад допушта демонима да нам помажу самом својом злобом, јер на тај начин полажемо испите. Он им не допушта да муче Његову творевину."
190.  "Људи уздижу саме себе по спољашњој форми а не по суштини. Један удара другога и, уколико га је овај увредио, узвисује се у очима других људи. Људи немају љубави која би их духовно ранила: тад не би чинили оно што чине. Кад неки егоиста добије ударац, он често схвата да је погрешио али му егоизам не допушта да се повуче. Ако се не бориш против јереси, ти јој на неки начин помажеш. Сад разумете шта се догађа."




Нема коментара:

Постави коментар